21 Haziran 2015 Pazar

AŞKIN İZDÜŞÜMÜ… Murat KARAGÖZ;

Peon Kitap Yayınlarından çıkan kitap 244 Sayfalık bir Şiir Kitabı.

Murat KARAGÖZ’e ait Aşkın İzdüşümü kitabı benim sevdiğim bir türde yazılmış. Aslında sadece bir şiir kitabı demek kitaba büyük haksızlık olur. Yalnız kendi dilinden, kendi kaleminden değil, daha önce yazılmış destanlardan, hikayelerden, şiirlerden ve yazarların hiç bilinmeyen yaşamlarından alınmış enstantanelerle süslemiş aşkını Murat KARAGÖZ.
Aşkın İzdüşümü adeta şiir tarihinde sizleri keyifli bir yolculuğa çıkarıyor.

“Şiir aşktır, aşk şiirdir” diyor Murat KARAGÖZ. Şiir; Kelimeleri, cümleleri bir ahengin eşliğinde birbirine bağlayabilme sanatıdır. Mısraları arasında bize kendi ezgilerini sunan şiirleriyle, kendi musikisiyle bir yolculuğa çıkarıyor Murat KARAGÖZ. Aşkın gölgesinde, aşka hasret, aşkın aşıklığıyla aşkı arayanlara bir nebze olsun derman Aşkın İzdüşümü.

Siz aşkı hangi kelimelerle anlatıyorsunuz? Siz aşıklığınızı nasıl ifade ediyorsunuz? Hissettiklerinize yettirebiliyor musunuz kelimeleri? “Sevgilinin bir bakışına dünyaları değişmem” diyen siz, kullandığınız kavramların anlamlarını gerçekten hissedebiliyor musunuz?

Murat KARAGÖZ’ün “Aşkın İzdüşümü” kitabını anlatmak için çok fazla söze gerek yok aslında. Öylesine güçlü bir kalemi var ki; buyurun sadece okuyun ve hissedin;

"Bir bakıştı işte.
Öyle bir bakıştı ki,
yedi kat gökyüzüne çıkıp düştüm.
Anlayamadım ne oldu bana.
Ve yedi kat yerin dibine girdim,
utancımdan."
                               "Murat KARAGÖZ"

Siz hiç utandınız mı sevgilinin bir bakışından?

Ve devam ediyor;

"Dünya’da milyarlarca “Aşk” var. Sadece aynasını bulabilmeli insan.

Destanlar, halk ezgileri, masallar ve şiir genel manada “Aşk’ı” anlatıp duruyor.

Sahi yaşadığın neydi senin?
“Sen” ne yaşadın, “Aşk’ı” yaşadın mı,
ya da yaşayabilecek misin?
Ne kadarını sorguladın hikâyenin?

Bazı imkânsız Aşklar anlatıldı bu kitapta.
Bazı mutlu Aşklar da.

Şiirlerim size yol gösterir mi bilemem ama O’nlar yüreğimin pusulasıdır.
“O’ndan öncesi hikâyeydi,
şimdi masal!”
                                                             
"Murat KARAGÖZ"

İster sadece ezgisinde kaybolun, isterseniz binlerce defa okuyup her kelimesinden bir anlam çıkartın. İster okuyun, ister dinleyin; bırakın yüreğiniz aşkın izdüşümünde kaybolup kendi aşkını haykırsın.
Bir defa okunup rafa kaldırılacak bir kitap değil. Çok kitaptan okudum aşkı, pek azı etkileyebildi kelimeleriyle. Ama hiçbiri böylesine dokunmadı yüreğime.

"PANDOMİM AŞK”

Yüzümü boyadım kelimelerle,
Çıktım karşına;
Hafifçe eğik belim,
Bir elim ardımda.
Diğeriyle kavis çizerek,
Önce çeneme,
Sonra dudaklarıma,
Ve alnıma dokundum.
Dizimi yere değdirdim,
Sonra başladı oyunum.
Kollarımı ayırdım,
Ellerim birleşti birleşecek.
On parmağımda açık,
Baş ve işaret parmaklarım birbirine bakmakta
Avuçlarım sana dönük
Yüzümü ellerimin bir sağına,
Bir soluna götürdüm.
Doğruldum, yüzüm sende,
Ellerim göğsümün,
Sol yanında üst üste.
Avucum yüreğime,
Dokundu ayrıldı,
Bir kaç kez hem de.
Ve sana uzandı ikisi de,
Avuçlarım üst üste,
Öpücüğümü üfledim.

Gülümsedim,
Döndüm arkamı, gittim!

Murat KARAGÖZ
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder